IRAKALEGOA KULTURANIZTASUNAREN AURREAN
Ikasleak oso paper garrantzitsua betetzen du ikasle etorkinen integrazioan, bera bai da gelako erreferentea haurren aurrean eta bera izango da ikasle berriaren gaitasunak lantzeko ardura izango dutenak.
Zenbait autore irakasleek bete behar dituzten funtzioak jasotzen dituzte, Francesca Carbonell i Paris, guk Carrasquillo eta Rodriguez (1996) diotena jasoko dugu:
1.- Irakaslea ikaskuntzaren bitartekaria da, bera arreta berezia eskeini behar die ikasle hauei bai hizkuntzan, bai gainerako gaietan.
2.- Irakaslea irakasteko eta ikasteko prozesuen bultzatzailea da. Ikasleengan jarrera positiboak sortzen saiatuko da, modu honetan ikasleen antsietatea eta etsipena murriztuz.
3.- Irakaslea hizkuntza erabileraren eredua da. Irakaslea izango da hizkuntza irakatsiko duena eta aldi berean, bitartekoak jarri ikasleak jakintzak normaltasunez ikas ditzan.
4.-Ikaslea ohiko kulturaren ordezkaria da.Bera izango da ikaslearen kultura eta ohiko kulturaren arteko zubia.
5.- Irakaslea bitartekari da ikasleen sozializazioan eta akulturizazioan.Irakaslearen lan irakaste soiletik haratago doa, bere ardura ez baita alderdi kognitiboetan irakasleei hazten laguntzea, jakin beharko du baita ikasleen kultura ikasgelan agertzeko uneak, prozedurak eta materialeak sortzea ere. Bera zubi lan egingo du ikasleen kulturaren eta harrera kulturaren artean.
Hau behar den moduan burutu ahal izateko, eskola sistemak irakasleei beharrezkoa den prestakuntza eskeini beharko die.
No hay comentarios:
Publicar un comentario